ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

پیشکسوت شورا سکوت را شکست: ماهی سه میلیون از شورا حقوق می‌گیرم

شهروندان:
عباس شیبانی عضو ریش سپید و پیشکسوت شورای شهر تهران بالاخره سکوت را شکست و گفتگویی با رسانه‌ها داشت که در این مصاحبه بسیار صریح به برخی از پرسش‌ها و ابهامات پاسخ داده است.

عباس شیبانیفارس با دکتر عباس شیبانی از اعضای پیشکسون شورای شهر تهران گفتگویی داشته است که خواندنی است.

شیبانی تجربه ۱۳ سال زندان پیش از انقلاب و فراز و نشیب‌های سیاسی ۳۵ سال بعد از آن نتوانسته وی را از عرصه‌های سیاسی کشور به در ببرد. پزشک ۸۳ ساله شورا ۶۴ سال است که فعالیت سیاسی دارد و هنوز خسته به نظر نمی‌رسد.

عضویت در شورای انقلاب و وزارت کشاورزی دولت انقلابی، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی تهران در مجلس شورای اسلامی برای چهار دوره، ریاست دانشگاه تهران، کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوم و پنجم و اینک عضویت در شورای شهر تهران برای سه دوره، بخشی از کارنامه پربار عباس شیبانی را تشکیل می‌دهد.

عضو کم حرف شورای شهر، همیشه اول وقت و پیش از سایر اعضا در جلسه حاضر می‌شود، صندلی خود را به ندرت در طول جلسه ترک می‌کند و تا آخر جلسه در صحن باقی می‌ماند و در رای گیری‌ها حضور فعال دارد، حساس‌ترین عضو شورا نسبت به تاخیر و غیبت اعضا است و اغلب راجع به این موضوع تذکر می‌دهد، به ندرت مصاحبه می‌کند و وقتی در مقابل خبرنگاران قرار می‌گیرد، صریح و بی پرده است.

بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در مورد کارهای سیاسی قبل از انقلاب، حافظه تاریخی ندارم، سوال بپرسید، جواب میدهم.

نحوه دستگیریم قبل از انقلاب را یادم نمی‌آید و در زندان زیاد به من سخت نمی‌گذشت، خیلی به ما سخت نمی‌گرفتند.

در انتخابات شهردار تهران به قالیباف رأی دادم، آقای قالیباف آدم کاری و فعال است قبولش دارم.

چه کسی گفته که از شورا حقوق نمی‌گیرم؟ من از شورا حقوق می‌گیرم چون منبع درآمد دیگری ندارم. حدود سه میلیون تومان ماهیانه از شورا حقوق دریافت می‌کنم.

هر کس هر تفکری دارد باید بیرون از شورا بگذارد. توصیه می‌کنم که در داخل شورا سیاسی‌کاری نکنند. شورا باید کار مردم را انجام دهد.

اوایل جنگ یک ماه در آبادان بودم و بقیه را در تهران، زمانی که کارها روی روال افتاد به تهران آمدم.

اگر فردی متخصص باشد باید از آن استفاده کنند حتی اگر ثروتمند باشد.

من خیلی اهل حرف نیستم بیشتر عمل می‌کنم.