ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

برخی مانند دولت‌آبادی و برخی مانند هدایت

شهروندان:
مرتضی کاخی با اشاره به اینکه نمی‌توان از راه نویسندگی و شاعری امرار معاش کرد، گفت: اما نویسنده‌های بزرگی همچون محمود دولت‌آبادی وجود دارند که از این راه زندگی می‌کنند و برخی نیز مانند صادق هدایت خودشان را می‌کشند.

ایسنا نومرتضی کاخیشت:  این پژوهشگر پیشکسوت ادبیات اظهار کرد: اینکه از راه نوشتن بتوان امرار معاش کرد وابسته به نحوه نوشتن است، کارهای خوب بسیاری از جمله “کلیدر” دولت‌آبادی وجود دارد که با وجود اینکه ۱۰ جلد است، چندین و چند بار تجدید چاپ شده است.

او با بیان اینکه مردم دیگر خیلی کتاب نمی‌خوانند و کتاب در حال از بین رفتن است، خاطرنشان کرد: بچه‌ها دنبال بازی‌های رایانه‌یی هستند و بزرگترها هم سرشان به تلفن همراه و اینترنت گرم است و این موضوع نه تنها در ایران که در همه دنیا مشاهده می‌شود.

کاخی با اشاره به اینکه در شعر و شاعری نیز دیگر شاهد آثار خوبی نیستیم، اضافه کرد: شعر هم فقط در حد تصنیف و با مضامین عشق و عاشقی طرفدار دارد آن هم به دلیل اینکه هر کسی با این مقوله درگیر است و من اسم آن را “شعر با مضاف محذوف” می‌نامم.

او همچنین درباره انتشار کتاب‌هایش گفت: کتاب “اندیشه سیاسی از افلاطون تا ناتو” هشت بار تجدید چاپ شده بود اما مدتی توقیف بود و قرار است بار دیگر با اندکی تغییر منتشر شود.

برچسب‌ها :