ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر بهداشت:

روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در سه مرحله نظارت می‌شود

شهروندان:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های دولتی کشور در سه مرحله مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد.

سید ˈحسن هاشمیبه گزارش ایرنا سید ˈحسن هاشمیˈ در حاشیه بازدید از بیمارستان اکباتان همدان در جمع خبرنگاران افزود: نظارت بر روند اجرای این طرح، بیشترین تاثیر را بر موفقیت طرح دارد و این نظارت ها با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دستیابی به مرحله مطلوب در اجرای این طرح زمانبر و نیازمند پذیرفته شدن این طرح توسط مردم است.

هاشمی افزود: از آغاز اجرای این طرح در کشور، تخلفات چندانی گزارش نشده و تنها چند گزارش درباره کوتاهی در اجرای طرح به ستاد مرکزی اعلام شده است.

وی ادامه داد: با مشاهده هر گونه تخلف، ابتدا تذکرات لازم به دانشگاه مربوطه داده می شود و درصورت اصلاح نشدن، متناسب با سطح تخلف گزارش شده، اقدامات جدی تری صورت می گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رد برخی شایعات مبنی بر افزایش مراجعات غیر ضروری به بیمارستان ها به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: پس از اجرای این طرح، تعداد مراجعات به بیمارستان ها کمتر از میزان پیش بینی شده بوده است.

وی همچنین از تعمیر و تجهیز بیمارستان های فرسوده دولتی کشور تا دو سال آینده خبر داد و گفت: بکارگیری اساتید و پزشکان مجرب در رشته های مختلف همراه با تغییرات فضای فیزیکی بیمارستان ها، رضایتمندی بیشتر بیماران را فراهم خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص طرح پزشک خانواده نیز گفت:این طرح در دولت قبل آغاز شد اما نباید انتظار داشت که در دولت یازدهم به طور کامل اجرایی شود.

هاشمی ادامه داد: زمانی بیشترین آسیب به طرح پزشک خانواده وارد شد که سرعت در اجرا بر کیفیت آن پیشی گرفت و این امر آسیب زیادی را بر روند اجرای طرح وارد کرد.

وی افزود: اجرای درست این طرح نیازمند زمان ، تدبیر و تکمیل زیر ساخت ها است زیرا با اجرایی شدن آن نظام ارجاع در کشور تقویت خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: در سال جاری زمینه های اجرای این طرح در استان های مازندران و آذربایجان غربی تقویت شده و اجرای آن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ارایه بسته های حمایتی به پزشکان می تواند در تشویق آنها برای حضور در این طرح موثر باشد گفت: دو بسته جدید حمایتی نیز برای پزشکان شاغل در مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روند خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان های دولتی همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اتمام عملیات اجرایی ساختمان جدید بیمارستان اکباتان نیز که یکی از قدیمی ترین بیمارستان های همدان است نیازمند تلاش بیشتر مسوولان اجرایی استان است.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به منظور افتتاح و بازدید از طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان سوم و چهارم خرداد ماه جاری به همدان سفر کرده است.