ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اختلاف بانک مسکن و شرکت عمران پردیس / هدف بانک مسکن فقط متوقف کردن مسکن مهر است

در حالی که بانک مسکن اعلام کرده که پرداخت تسهیلات به پروژه مسکن مهر پردیس متوقف نشده اما اختصاص آورده متقاضی برای احداث خدمات روبنایی مسکن مهر مانند مسجد و محوطه تخلف است، شرکت عمران پردیس می‌گوید بانک مسکن هزینه نظارت و انشعاب آب، برق و گاز را نمی‌دهد و صراحتا اعلام می‌کند “هدف بانک فقط متوقف کردن پروژه‌های مسکن مهر است”.

مسکن مهرایسنا نوشت اختلاف نظر میان بانک مسکن و شرکت عمران شهر جدید پردیس سر تامین هزینه‌های تکمیل واحدهای مسکن مهر منجر به توقف ادامه ساخت این واحدها شده که در پی آن واحدها در زمان موعد تحویل داده نمی‌شوند.

ساخت ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس که در شمال شرقی تهران واقع شده از سال ۸۲ آغاز شد و ساخت ۸۰ هزار واحد دیگر در فازهای سه،‌ پنج و هشت این شهر نیز از سال ۹۱ آغاز شده که قرار بود همه این واحدها تا پایان سال دیگر تکمیل و تحویل داده شوند.

اما در حال حاضر اختلاف نظر بین بانک مسکن و شرکت عمران شهر جدید پردیس سر تامین هزینه‌های تکمیل واحدهای مسکن مهر این شهر اتفاق افتاده که منجر به توقف ساخت این واحدها شده است.

در حالی که ولی‌پور، سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس می‌گوید مبلغ پرداختی بانک مسکن برای آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر پردیس متوقف شده که این امر باعث توقف ساخت و ساز این پروژه می‌شود و تحویل واحدهایی که در شهریور قول داده شده بود نیز به تعویق می‌افتد؛ مدیر امور اعتباری بانک مسکن اعلام کرد: پرداخت تسهیلات به پروژه مسکن مهر پردیس متوقف نشده و اختصاص آورده متقاضی برای احداث خدمات روبنایی مسکن مهر مانند مسجد و محوطه تخلف است.

اما سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: بانک مسکن بر خلاف رویه دو سال گذشته، اردیبهشت‌ امسال اعلام کرد از پرداخت هرگونه هزینه‌ آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر خودداری می‌کند.

به گفته ولی‌پور این موضوع در صورتی اعلام شده که هیچ اعلام قبلی از سوی بانک مسکن صورت نگرفته بود و بدین ترتیب پول ناظران پرداخت نمی‌شود و تمام پروژه‌ها متوقف خواهد شد.

این درحالی است که ذبیح‌الله نعمتی، مدیر امور اعتباری بانک مسکن تاکید دارد پرداخت تسهیلات به مسکن مهر پردیس متوقف نشده و طبق قانون به پروژه‌های مسکن مهر مطابق با پیشرفت فیزیکی، ۲۵ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد که این تسهیلات به ساخت پروژه توسط سازندگان تعلق گرفته و صرف آماده‌سازی نمی‌شود.

به گفته نعمتی علاوه بر تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، متقاضیان آورده خود را در حسابی نزد بانک مسکن واریز کرده‌اند تا با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی بر حسب مورد از این حساب برداشت صورت گیرد و به حساب سازنده واریز شود که ساخت محوطه، مسجد و سایر اقدامات مربوط به آماده‌سازی به عهده وزارت راه و شهرسازی است و متقاضی وظیفه‌ای برای تامین هزینه احداث این زیرساخت‌ها ندارد.

اما سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به صحبت‌های نعمتی درباره قرارداد منعقد شده در زمینه تامین هزینه واحدهای مسکن مهر به ایسنا گفت: قراردادی در دولت گذشته به صورت حقوقی بسته شده که تمام هزینه‌های ساخت واحدهای شهر جدید پردیس از آورده متقاضیان تامین شود؛ به طوری که خدمات روبنایی نیز از این میزان پرداخت شود.

ولی‌پور تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس ادعای مدیر امور اعتباری بانک مسکن ترتیب اصول قرارداد به هم می‌خورد چراکه به پرداخت هزینه‌های ساخت این واحدها از محل دیگری تامین نمی‌شود و براساس مجوز قانونی فقط باید از میزان آورده مالکان باشد.

وی افزود: تنها کسی که شش ماه گذشته مخالف سرسخت تحمیل بار جدید به هزینه‌های این واحدها بوده، من بوده‌ام و هیچ مسجد و کلانتری جدیدی از میزان آورده متقاضیان ساخته نشده است.

وی اظهار کرد: با شرایط ایجاد شده از سوی بانک مسکن معلوم نیست چه اتفاقی برای قراردادهای گذشته می‌افتد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد:‌ در حال حاضر بانک مسکن هزینه نظارت و انشعاب آب، برق و گاز را نمی‌دهد و صراحتا اعلام می‌کند “هدف بانک فقط متوقف کردن پروژه‌های مسکن مهر است”.

ولی پور با بیان این‌که از امروز ناظران می‌گویند دستوری برای ادامه‌ بتن‌ریزی‌ها نمی‌دهند، گفت: بدین ترتیب توقف در ادامه‌ پروژه‌ها اتفاق خواهد افتاد.

در میان این کشمکش‌ها معلوم نیست نهایتا چه اتفاقی برای واحدهای مسکن مهر پردیس خواهد افتاد و مالکان هم که روی وعده زمان تحوبل خانه خود برنامه‌ریزی کرده‌اند بلاتکلیف هستند.

برچسب‌ها :