ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

تحویل قراردادهای پروژه مسکن ویژه تهرانسر آغاز شد/ واگذاری برخی واحدها از شهریور ۹۳

شهروندان:
یک پیمانکار مسکن ویژه تهران با بیان اینکه تحویل قراردادهای پروژه مسکن ویژه تهرانسر آغاز شده، گفت: تمام ۲۵۰۰ مسکن ویژه تهران (تهرانسر) تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل می‌شود.

فارس نوشت:مسکن مهر این پیمانکار مسکن ویژه تهران که نخواست نامش فاش شود با اشاره به اینکه تحویل قراردادهای پروژه مسکن ویژه تهران آغاز شده، گفت: سرعت ساخت مسکن ویژه تهران با تشکیل کمیته ویژه‌ای سرعت خوبی گرفته است و به احتمال زیاد تحویل برخی واحدها از شهریور ماه ۹۳ آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ نفر در سایت تهرانسر مشغول فعالیت هستند و این موضوع نشان از سرعت ساخت و ساز و مثبت شدن روند ساخت و ساز است.

وی تاکید کرد: تمام ۲۵۰۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان می‌شود، چرا که سرعت کار مناسب است.

این پیمانکار مسکن ویژه تهران در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال دارد قیمت‌ها مجددا بالا برود و مبلغ بیشتری از متقاضیان دریافت شود، گفت: به هیچ وجه این طور نخواهد بود و حتی مسئولان به دنبال این هستند که از شهرداری به نفع متقاضیان مسکن ویژه (سهم آورده) تخفیف هم بگیرند، چرا که عوارض شهرداری در داخل سایت تهرانسر با عوارض شهرداری کنار سایت تهرانسر متفاوت است.

وی در مورد تحویل قراردادهای پروژه مسکن ویژه تهران گفت: در این قراردادها به طور دقیق واحدها و مشخصات واحدهای مسکونی مشخص و حتی زمان تحویل و مبلغ تعیین و اعلام می شود.

به گفته وی، پروژه‌ای که با نام پروژه کوری مریم در سایت تهرانسر فعالیت می‌کرد و اتفاقا نسبت به سایر پروژه‌ها عقب بود و یک بار هم پیمانکار آن خلع ید شد وضعیت مناسبی به خود گرفته و پیشرفت بهتری حتی نسبت به برخی پروژه‌ها پیدا کرده است.

۱۵ اردیبهشت ماه امسال پایان مهلت پرداخت چهارمین قسط ۲۰ میلیون تومانی متقاضیان 

۱۵ اردیبهشت ماه امسال پایان مهلت پرداخت چهارمین قسط ۲۰ میلیون تومانی متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر بود و با این حساب متقاضیان از مهر ۹۱ تا کنون ۸۰ میلیون تومان به حساب اداره راه و شهرسازی استان تهران برای پیش‌خرید واحدهای مسکن ویژه تهرانسر پرداخت کرده‌اند، اما هنوز ابهاماتی در مورد شرایط ساخت، قرارداد و زمان تحویل این واحدها وجود دارد که مطمئنا با آغاز تحویل قراردادهای پروژه مسکن ویژه تهرانسر این نگرانی برطرف خواهد شد.

با توجه به ثبت‌نام ۲۵۶۰ نفر در این پروژه و پرداخت ۸۰ میلیون تومانی هر متقاضی تاکنون ۲۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت این پروژه واریز شده است، بنابراین امید است تا این پروژه که در زمان نیکزاد کلید زده شد به سرانجام نهایی که همانا تحویل با تمام امکانات است برسد.

تهرانسر اولین سایت مسکن ویژه کشور است که قرار بود، در نهایت با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان و طی یکسال به متقاضیان تحویل داده شود، اما با تغییر دولت و مسئولان این بخش، شرایط تحویل و مبلغ این واحدها تغییر کرد؛ به گونه‌ای ۵۶ میلیون تومان به قیمت هر واحد اضافه شد و زمان تحویل هر واحد به ۱۵ ماه پس از انعقاد قرارداد جدید موکول شد.

بر اساس تغییرات جدید، متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر باید طی ۱۰ سال ۲۹۳ میلیون تومان برای هر واحد بپردازند که این پرداختی شامل ۱۴۱ میلیون تومان قبل از تحویل واحد است که ۸۰ میلیون تومان آن طی چهار قسط ۲۰ میلیون تومانی و ۶۱ میلیون تومان آن به عنوان قسط پنجم باید واریز شود، در صورتی که قرار بود قسط پنجم ۴۵ میلیون تومان باشد یعنی متقاضی قبل از تحویل واحد خود باید ۱۲۵ میلیون تومان واریز می‌کرد نه ۱۴۱ میلیون تومان.

همچنین بر اساس آنچه اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده باید ۱۱۲ میلیون تومان به عنوان اقساط ۱۰ ساله به صورت ماهانه پرداخت شود و ۴۰ میلیون تومان باقی مانده پس از تکمیل اقساط ۱۰ ساله یکجا برای سند به نام کردن پرداخت شود.

با توجه به وجود ۲۵۶۰ متقاضی در این پروژه و افزایش ۵۶ میلیون تومانی قیمت فروش هر واحد، ۱۴۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به مبلغ کل پروژه اضافه شده است.

واحدی: اطلاعی از آخرین وضعیت مسکن ویژه ندارم

تماس با فریبرز واحدی رئیس اداره کل راه و شهرسازی برای گرفتن جزئیات بیشتر از آخرین وضعیت مسکن ویژه نتیجه ای نداشت و واحدی با بیان اینکه اطلاعی از اخرین و ضعیت مسکن ویژه ندارد، اطلاع رسانی در خصوص آن را فعلا میسر ندانست.

حال که مسکن ویژه به روزهای نهایی خود نزدیک می شود و کمیته ای ۵ نفره برای پیشرفت کار مسکن ویژه تشکیل شده امید است، مسئولان اداره راه و شهرسازی اطلاع رسانی بیشتری در مورد مسکن ویژه داشته باشند، نه اینکه بنا به دلایل نامعلومی از اظهارنظر در این باره طفره بروند.

برچسب‌ها :