ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

معماران عدالت شهری و روستایی را رعایت کنند

شهروندان:
رئیس دومین همایش بین المللی معماری و توریسم گفت: معماران عدالت شهری، روستایی و عشایری را رعایت کنند.

روستامهر نوشت: پاپلی یزدی، درمراسم اختتامیه دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم در سالن همایش‌های صداوسیمای مشهد، اظهار داشت : تمدن و فرهنگ اسلامی ضوابط و معیارهایی دارد که به آن عدالت اجتماعی می گویند و امروز ما می‌خواهیم ساختمان ساخته شده و سرمایه‌دار مشارکت کند اما در این مسیر باید عدالت هم اجرایی شود.

وی در ادامه گفت: امروز بخش‌هایی از شهر فراموش شده و در مشهد از میدان شهدا به آن طرف مورد توجه نیست؛ بی‌تردید معماران نباید با غرق شدن در دنیای برج سازی مردمان حاشیه شهر و نحوه ساخت و سازهایی که در این نقاط انجام می‌شود را از یاد ببرند.

رئیس دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم تصریح کرد: رفاه و آسایش باید در کنار هم قرار گیرد و امروز بحث سرمعماران و سرمایه داران نیست بلکه موضوع بر سر کسانی است که با فراموش کردن مسائل جامعه؛ عدالت شهری، روستایی و عشایری و در مجموع عدالت اجتماعی را از خاطر برده‌اند.

وی با تاکید بر ترویج معماری ایرانی اسلامی اظهار داشت : معماران جوان باید تکلیف خود را مشخص سازند زیرا آنان می‌توانند نگاهشان را به ورزشگاه های پکن و ساختمان های بلند پاریس بدوزند اما نباید مردم خود را در این مسیر فراموش کنند زیرا در غیر این صورت با شکست مواجهه می‌شوند.

پاپلی یزدی یادآور شد: تمدن و فرهنگ اسلامی ضوابط و معیارهایی دارد که به آن عدالت اجتماعی می‌گویند و امروز ما می‌خواهیم ساختمان ساخته شده و سرمایه دار مشارکت کند اما در این مسیر باید عدالت هم اجرایی شود.

رئیس دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه مقوله توریسم با زائر متفاوت است، بیان کرد: به صورت طبیعی هیچ توریسمی برای زیارت به این شهر نمی آید و آنان می خواهد از نحوه ساخت و سازها و معماری بناها لذت ببرد بنابراین باید به این بخش توجه بیش از بیش داشت چرا که معماری معرف هویت و نماد سرزمین ایران اسلامی است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به سومین همایش معماری و توریسم در سال آتی تصریح کرد: همایش سوم باید با عنوان معماری و عدالت اجتماعی انتخاب شود زیرا عدالت مبحث مهمی در بخش معماری است.