ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۶۴۴ واحد مسکن مهر و خیرساز در استان سمنان بهره‌برداری شد

شهروندان:
در سالروز ولادت امام حسین (ع) بهره برداری از 644 واحد مسکن مهر بنیاد مسکن و خیرساز استان سمنان روز یکشنبه در آیینی با حضور رییس بنیاد مسکن کشور و استاندار سمنان آغاز شد.

مسکن مهر و خیرسازبه گزارش ایرنا، از این تعداد، ۴۷۱ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در پنج شهر و بقیه واحدهای مسکونی خیرساز در سه شهر این استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در آیین بهره برداری از این واحدها گفت: ۴۷۱ واحد مسکونی در قالب ۹ پروژه شامل ۳۲۱ واحد صنعتی ساز و ۱۵۰ واحد سنتی ساز است.

ˈغلامحسن بنازادهˈ افزود: این واحدها مجموعا با زیربنای ۴۹ هزار و ۲۶۲ مترمربع به صورت دو خوابه احداث شده که هر واحد به طور متوسط ۷۵ مترمربع زیربنا دارد.

وی گفت: ازاین تعداد ۶۲ واحد در ایوانکی، ۸۸ واحد در سرخه، ۲۰۴ واحد در مهدیشهر، ۵۲ واحد در دیباج دامغان و ۶۵ واحد در شاهرود ساخته شده است.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مسکن ساز استان سمنان نیز گفت: واحدهای خیر ساز، یک و دو خوابه بوده و بین ۵۵ تا ۷۵ مترمربع زیربنا دارند.

ˈعبدالله اکبری رادˈ افزود: خیرین استان سمنان مشارکت گسترده در ساخت واحدهای مسکونی دارند و تاکنون چهار میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال کمک بلاعوض و دو میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال قرض الحسنه برای ساخت مسکن محرومان کمک کرده اند.

وی گفت: خیرین همچنین یک هزار و ۱۰۰ مترمربع زمین را که متعلق به سه خیر به نام های مرحومه شهربانو قلعه بانی، زیور حامدی و مرحوم سیدمحمد شبیری است برای ساخت مسکن اهدا کرده اند.

از ۱۸۳ واحد خیرساز مورد بهره برداری، ۴۸ واحد در درجزین، ۷۵ واحد در سمنان و ۵۰ واحد در مهدیشهر ساخته شده است.

استاندار سمنان نیز در این آیین از کمک و همیاری خیرین در ساخت مسکن تجلیل کرد.

در استان سمنان در بخش خیرساز ۸۷۰ واحد و در بخش مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، پنج هزار و ۲۰۹ واحد در دست ساخت می باشد که از این تعداد سه هزار و ۲۸۰ واحد تاکنون پایان یافته است.

در آیین بهره برداری این واحدها که در مجتمع ۸۸ واحدی شهر سرخه برگزار شد مسوولان بنیاد مسکن کشور و جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان سرخه حضور داشتند.

برچسب‌ها :