ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون رئیس جمهور در گفتگوی اختصاصی با شهروندان:

منشور حقوق شهروندی روی میز رئیس جمهور/ احتمال ارائه لایحه منشور به مجلس/ نحوه اجرای منشور

شهروندان:
معاون حقوقی رئیس جمهور روند اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی را منوط به مطالعه این منشور توسط دکتر حسن روحانی رییس جمهوری دانست و گفت:‌ هنوز این منشور توسط آقای روحانی خوانده نشده است.

الهام امین‌زادهالهام امین زاده در گفتگو با خبرنگار سایت خبری شهروندان افزود: با دستور رئیس جمهور مشخص می شود که این منشور به صورت لایحه راهی صحن علنی مجلس شورای اسلامی شود یا در هیات وزیران مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

به گفته وی مفاد این منشور مطابق با دیدگاه‌ها و فرمان ۷ ماده‌ای امام است و دولت آن را برای رعایت حقوق مردم تعیین کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران توان پاسخگویی به مفاد منشور حقوق شهروندی را دارد، اظهار کرد: بنا بر اجرای یکباره این منشور نیست بلکه مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت.

به گزارش شهروندان، پیش نویس منشور حقوق شهروندی از پنجم آذرماه سال گذشته در سایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری قرار گرفته است. ویرایش اولیه این منشور، همزمان با گزارش صد روزه رئیس جمهور روی سایت نهاد ریاست جمهوری منتشر شد تا مردم و متخصصان درباره آن اظهارنظر کنند که حدود ۱۰۰۰ ایمیل و ۲۰۰ مقاله علمی- تحقیقی برای نقد و بررسی این منشور از سوی مخاطبان دریافت و پس از اعمال پیشنهادهای دریافتی، متن اصلاح و پیش از تعطیلات نوروزی به رئیس جمهور ارسال شده است.