ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نظر رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره بازار اجاره مسکن

شهروندان:
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از آرامش در بازار اجاره مسکن خبر داد و گفت : اگر واحدهای مسکونی استیجاری ساخته و عرضه شود ، در کاهش نرخ اجاره موثر خواهد بود و شرایط کنونی بازار مسکن هم اجازه نمی دهد نرخ اجاره افزایش زیادی داشته باشد.

اجاره نشین‌هاحسام عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : سونامی قیمت ها در سال ۹۱ و واقعی شدن نرخ ها در سال گذشته سبب شده است ، قیمت ها در سال جاری هم روند آرامی داشته باشد و قیمت مسکن هم اصلی ترین شاخص در تحولات نرخ اجاره مسکن محسوب می شود.

وی بر ضرورت تدوین طرح جامع و چشم انداز برای بازار مسکن تاکید کرد و اظهار داشت : اگر تعادل ایجاد شود، متقاضیان اجاره متناسب با ظرفیت عرضه افزایش می یابد و انگیزه موجران برای افزایش اجاره بهای ملک کمتر خواهد شد.

عقبایی گفت : همچنین قدرت خرید و اجاره برای مردم کاهش یافته است و بیشتر زوج های جوان با توجه به وضع اشتغال و درآمدی که دارند ، توانایی خرید مسکن ندارند و مجبورند که مستاجر باشند و مالکان باید توان مالی مستاجران را مد نظر داشته باشند.

وی افزود : نقل و انتقالات مسکن از اواسط خرداد و اوایل تیر آغاز می شود و بخشی از موجران و مالکان، قیمت جدید اجاره بهای ملک خود را با نرخ تورم حاکم بر جامعه می سنجند که معاش آنها از راه دریافت اجاره بها تامین می شود اما امسال نرخ تورم مسکن خیلی کمتر شده و بحث مالیات بر خانه های خالی هم جدی است.

عقبایی تصریح کرد : قیمت اجاره بها تابعی از قیمت ملک است و باید با قیمت ملک رابطه داشته باشد و با ثبات قیمت مسکن، نباید تغییری در نرخ اجاره بها داده شود یا باید خیلی کمتر باشد و افزایش بالای ۱۰ تا ۱۵ درصدی از نظر ما غیرکارشناسی، غیرمنطقی و نامنصفانه است.

برچسب‌ها :