ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیراموزش و پرورش عنوان کرد:

بهره‌گیری از امکانات ملی برای برای آموزش

شهروندان:
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای بهبود فضای آموزشی کشور باید از امکانات ملی برای پیشبرد اهداف آموزشی بهره بگیریم.

علی‌اصغر فانیبه گزارش ایرنا وزیر آموزش و پرورش در حاشیه ششمین جلسه شورای عالی استان ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه فایده تفاهم نامه ای امضا شده با شورای عالی استان ها برای نظام آموزشی کشور چیست اظهارکرد: با امضای تفاهمنامه با دیگر نهادها به دنبال استفاده از امکانات ملی برای توسعه نظام آموزشی کشور هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا تا کنون با وزارتخانه های ورزش و جوانان و مسکن و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست، تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم و درحال فراهم کردن زمینه ها برای تفاهم با وزارتخانه های صنعت و تجارت و کشور هستیم.

فانی در باره تفاهم نامه امضا شده با شورای عالی استان ها گفت: تفاهم نامه ارزشمندی بین آموزش و پرورش و شورای عالی استانها به امضا رسیدتا همکاری مناسبی بین این دو واحد تاثیرگذار ایجاد شود.

وی ادامه داد:مجلس شورای اسلامی به ما اجازه داده است تا بخشی از فضاهای آموزشی را تغییر کاربری داده و از این طریق برای وزارتخانه کسب درآمد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت:با امضای این تفاهم نامه امیدواریم منابع بیشتری جذب وزارت آموزش و پرورش شود چرا که طبق قانون می توان از امکانات شوراها برای پیشبرد اهداف آموزشی کشور بهره برد.

فانی خاطرنشان کرد:این وزارتخانه متعلق به آحاد مردم است و رشد تعلیم و تربیت وظیفه همه سازمانهاست.در همین رابطه ما باید از همکاری شورای عالی استانها کمال تشکر را داشته باشیم.

وی اذعان داشت: در آموزش و پرورش سیاست کلی توسعه مشارکتهاست. از آنجایی که شورای عالی استانها همکاری خوبی با ما داشته است، به دنبال هم افزایی بیشتر هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید از امکانات ملی برای پیشبرد اهداف آموزشی بهره بگیریم که خوشبختانه شوراهای شهر و روستا که عصاره نظر ملت هستند همپای ما است.

فانی با اشاره به احکام بودجه سال ۹۳ از اجازه مجلس برای تغییر کاربری فضاهای آموزشی به منظور کسب درآمد برای این وزارتخانه خبر داد و گفت: با درآمد حاصل شده می توان به مقاوم سازی، ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی پرداخت.

وی افزود: خوشبختانه تفاهم نامه های همکاری با وزارتخانه های مختلفی امضا شده که امیدواریم این تفاهم نامه ها ما را در جهت استفاده از امکانات ملی همراهی کند.

تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استان ها روز پنجشنبه در ششمین اجلاس شورای عالی استانها به امضای علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و مهدی چمران رییس این شورا رسید.

استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای اسلامی و شوراهای آموزش و پرورش به منظور کمک و حمایت در حل مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و مدیریت شهری؛ ایجاد زمینه مشارکت بین مدیران استانها، شهرستانها و مناطق آموزشی کشور با شوراهای اسلامی شهر و روستا برای برنامه ریزی متناسب با شرایط هر حوزه و نهایتا ایجاد بستتر مناسب جهت ارتقای سطح آموزشی، تربیتی، فرهنگی ورزشی و هنری و آموزش شهروندی استانها، شهرستانها ومناطق از مهمترین اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

برچسب‌ها :