ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کلید حل مشکل مسکن مهر در دست شهروندان است

شهروندان:
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تکمیل سهم آورده را عمده‌ترین مشکل مسکن مهر کشور و استان عنوان و تصریح کرد: در صورت تکمیل سهم آورده از سوی متقاضیان، همه واحدهای مسکن مهر استان تا سال آینده تحویل می‌شود.

مسکن مهرایسنا نوشت: مهندس حسن فدایی با اشاره به ساخت ۴۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان عنوان کرد: از این تعداد تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر استان را بالای ۶۵ درصد اعلام و تصریح کرد: امسال تعهد داریم سه هزار واحد دیگر را به متقاضیان تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عدم تکمیل سهم آورده را مشکل اصلی واحدهای مسکن مهر در استان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه متقاضیان مسکن مهر انتظار دارند تا دولت علاوه بر پرداخت تسهیلات و نیز واگذاری زمین، در بحث سهم آورده نیز کمک کند که در این زمینه نه قانونی وجود دارد و نه دولت توان انجام این کار را دارد.

فدایی عنوان کرد: با توجه به بحث تورم به علت تحریم های اقتصادی و اعلام افزایش مبلغ سهم آورده، متقاضان حاضر به تکمیل سهم آورده خود نیستند‌.

وی تصریح کرد: افزایش مبلغ سهم آورده در حالی است که ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر نیز بالا رفته و سود بیشتری در این زمینه عاید متقاضیان می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه متقاضیان هر چه دیرتر در بحث تکمیل سهم آورده خود اقدام کنند، قطعا باید سهم آورده بیشتری بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر به درازا کشیدن انجام طرح های مسکن مهر به علت تاخیر در تکمیل سهم آورده موجب خواهد شد تا پس از یک دوره از پیش تعیین شده میزان کارمزد بانک‌ها در اعطای تسهیلات دو برابر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در همین راستا طبق مصوبه جدید شورای مسکن استان در صورت عدم تکمیل سهم آورده از سوی متقاضیان واحدهای این افراد به افراد واجد شرایط دیگر داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: چنانچه فردی در خصوص بحث مبلغ سهم آورده اعتراض دارد، مشاورین اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه حاضرند در این زمینه به این افراد مشاوره بدهند.

فدایی از همه افرادی که سهم آورده خود را تکمیل کرده اند خواست تا هر چه سریعتر به بانک مراجعه و دفترچه تقسیط خود را دریافت و به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تحویل دهند تا به محض تکمیل واحد نسبت به واگذاری واحد به آنها اقدام شود.

وی عنوان کرد: در صورت تکمیل هرچه سریعتر سهم آورده ازسوی متقاضیان، تمامی واحدهای مسکن مهر استان تا پایان سال ۱۳۹۴ تحویل می‌شود.

برچسب‌ها :