ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مشاور سازمان میراث فرهنگی:

دولت یازدهم خلاء بی‌توجهی به آثار تاریخی را پر کرد

شهروندان:
مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت یازدهم خلاء بی توجهی به حفظ و مرمت آثار تاریخی در گذشته را به سرعت پر کرد.

سیدمحمد بهشتیˈسیدمحمد بهشتیˈ شامگاه سه شنبه در حاشیه گشایش هتل سرای ˈعامریهاˈ کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارنامه یکساله دولت یازدهم در توجه به آثار تاریخی کشور امیدبخش است که موج آن را می توان در دستگاه های دولتی و اجرایی مانند وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها در مرمت و احیای این بناها شاهد بود.

وی اظهار داشت: در دولت اصلاحات نیز تمهیدات خوبی در زمینه ایجاد الگویی برای استفاده از بناهای تاریخی با کمک بخش خصوصی در حفاظت از بناهای تاریخی کشور اندیشیده شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اما در دولت نهم و دهم سرمایه گذاری هایی که با ضمانت حفظ قوانین سازمان میراث فرهنگی بوجود آمده بود، متوقف شد.

مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در این دولت رویکردهای سازمان در توجه به احیای آثار تاریخی به جریان افتاد تا وقفه های قبلی را جبران کند.

بهشتی ابراز امیدوارم کرد: با تبدیل خانه تاریخی ˈعامری هاˈ کاشان به یک هتل مجهز دیگر شهرها هم بتوانند با الگو قراردادن این تجربه در حفظ آثار تاریخی خود گام بردارند.

به گزارش ایرنا، خانه عامری های کاشان ۹ هزار مترمربع عرصه و ۱۲ هزار اعیانی دارد و با داشتن ۸۵ اتاق و هفت حیاط بزرگترین خانه تاریخی ایران است.

هتل پنج ستاره در سرای عامریها دارای ۱۵ اتاق اقامتی با ظرفیت ۳۲ تخت و چهار سوئیت مجزا و معماری و فضای سنتی است.

این هتل شامل چایخانه سنتی، سالن همایش، سالن پذیرایی و کارگاههای هنری و صنایع دستی با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.