ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

بازگشت آرامش روانی به جامعه کارگری رویکرد مثبت دولت یازدهم

شهروندان:
عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران بازگرداندن آرامش روانی به جامعه کارگری را مهمترین اقدام مثبت دولت یازدهم در حوزه کار عنوان کرد.

کارگرانعلی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جامعه کارگری به دلیل فشارهای روانی بسیاری که طی سالهای گذشته بر آن وارد شد با نگرانی و دغدغه خاطر نبود امنیت شغلی و شرایط بد کار دست و پنجه نرم کرد، به نحوی که نمی‌دانستیم قرار است فردا چه اتفاقی بیفتد و چه دستورالعمل و بخشنامه‌ای صادر خواهد شد ولی در طول یکسال گذشته آرامش روانی به جامعه کارگری بازگشت و از این بابت از دولت تشکر می‌کنیم چرا که این نقطه قوت کارگران و اقدام موثر دولت یازدهم در حوزه کار بوده است.

وی با اشاره به وعده‌های دولت یازدهم در حمایت از طبقه کارگر، افزود: مشکلات دولت را درک می‌کنیم و خواسته غیر قانونی نداریم ولی توقع ما این است که با توجه به شعارهای دولت یازدهم، تدبیر دولت و امیدواری کارگران به تحقق این وعده‌ها را شاهد باشیم.

خدایی اضافه کرد: رییس جمهوری در اولین مصاحبه خود وعده افزایش ۴۰ درصدی دستمزد را دادند و اعلام کردند که خلا بین دستمزد و تورم را پر می‌کنند ولی در جریان تعیین دستمزد سال ۹۳ اینگونه نشد.

وی با بیان اینکه تا تحقق وعده‌ها و اجرای برنامه‌های دولت فاصله زیادی داریم، اظهار کرد: در بحث سیاستهای اشتغال هنوز خروجی مناسبی از شورای عالی اشتغال نمی‌بینیم یکسال هم مدت زمان کمی برای دیدن نتیجه تصمیمات و سیاستگذاری‌ها نیست و امیدواریم که اهداف و برنامه‌های دولت خصوصا وزارت کار هرچه سریعتر به ثمر بنشیند.

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران در پایان با اشاره به عدم تشکیل جلسه کمیته مزد و بهره‌وری خاطرنشان کرد: هنوز به طور رسمی دعوتنامه‌ای ارسال نشده و همچنان منتظر تشکیل جلسه کمیته مزد و بهره‌وری هستیم.