ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نیاز ما توجه جدی به زیرساخت‌هاست

شهروندان – منیژه حکمت*:
بعد از حدود یک‌سال که از دولت آقای روحانی می‌گذرد، به شرایط فرهنگی این کشور امیدوارم و امیدوارم که آن بلوغ در مدیریت طیف‌های مختلف سینمایی حاکم شود و طیف‌های مختلف سینمایی را دربر بگیرد.

منیژه حکمتبه‌هرحال هنوز هم می‌بینیم که در برخی زمینه‌ها اشکالاتی وجود دارد. اما به آینده مدیریت آقای جنتی امیدوارم. هرچند دیالوگ‌هایی که روزهای اول از زبان ایشان جاری و بعد از مدت کوتاهی تکذیب می‌شد، خوشایند من نبود، اما امیدوارم شرایط بهتری برای سینمای ایران رقم بخورد و روزبه‌روز، بیشتر شاهد فضای امید، دلبستگی و همدلی بین سینما‌گران باشیم.

این را باید بپذیریم که زیرساخت‌های ما مشکل دارد و توجهی به نیازهای جدی سینما نمی‌شود. متاسفانه هنوز استودیوهای خوبی نداریم. بخش بین‌الملل سینمای ایران فشل است و بهتر است بودجه‌ای صرف ساخت این زیرساخت‌ها شود تا اتفاقات بهتری در سینمای ما رخ بدهد، چراکه متاسفانه طی سال‌های گذشته سینمای ما در نبود زیرساخت‌ها به‌شدت آسیب دیده و روزبه‌روز وضعیت بحرانی‌تری را تجربه می‌کند و این خواسته تمام سینماگران است که شرایط نابسامان سینما بهبود پیدا کند.

با اینکه گاهی نسبت به تصمیماتی که در حوزه فرهنگ و به‌خصوص سینما گرفته می‌شود انتقاداتی داریم اما همچنان خوشبینیم. به‌شخصه برای آقایان جنتی و ایوبی احترام ویژه‌ای قایلم. آدم‌های دانایی هستند. شاید تا پیش از این با فضایی که در حال حاضر در آن هستند خیلی آشنا نبودند اما همه ما امیدواریم که این دوستان با چشم باز و گوش شنوا شرایط سینما و فرهنگ را رصد کنند و آینده بهتری برای سینمای ایران رقم بزنند.

 *کارگردان

شرق

برچسب‌ها : ,