ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

تصمیم دولت قبل برای ساخت و ساز در یک نهالستان ابطال شد

شهروندان:
هیات عمومی دیوان عدالت اداری، بند یک تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهوری به تاریخ 21 فروردین ماه سال 87 را که در آن جواز انتقال نهالستان عمومی لردگان استان چهار محال وبختیاری به وزارت مسکن و شهرسازی جهت ساخت و ساز داده شده است، ابطال کرد.

نهالستان به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور به موجب شکایت نامه ای، از دیوان عدالت اداری خواست تا بند یک تصمیم نمایندگان رییس جمهوری ۴۴۸۹/ت۳۴۴۹۲ن به تاریخ ۲۱/۱/۱۳۸۷ موضوع نحوه اجرای تبصره شش قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور و سامان دهی تولید و عرضه مسکن، به دلیل مغایرت قانونی، خارج از نوبت ابطال شود.

بنده یک مصوبه یاد شده نمایندگاه ویژه رییس جمهور به شرح زیر است:

۱ – اراضی قابل انتقال موضوع (۶-۲) بند (د) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور مربوط به استان های سیستان وبلوچستان (۱ مورد)، چهار محال و بختیاری ( ۱) و مرکزی (۴ مورد) و نیز اراضی مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران در (۱۴) استان کشور به شرح جدول های پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات می باشد، تعیین می شود.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است خارج از نوبت نسبت به تفکیک و انتقال اراضی یاد شده به نام وزارت مسکن و شهرسازی به نمایندگی دولت اقدام نماید.

در نهایت هیات عمومی دیوان عدالت اداری ۲۶ خرداد ماه امسال با حضور روسا، مستشاران و دادرسان شعب تشکیل و پس از بحث و بررسی، اقدام به صدور رای کرد.

در رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: نظر به اینکه اجرای بند ۲-۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کشور به پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی ( راه و شهرسازی) با رعایت جزء ۲-۵ قانون مذکور موکول شده است، ولیکن نمایندگان ویژه رییس جمهور (موضوع تصویب نامه شماره ۴۰۱۸۹/ت۳۷۵۴۳ه – ۱۹/۳/۸۶) در مصوبه شماره ۴۴۸۹/ت۳۹۴۹۲ن – ۲۱/۱/۱۳۸۷، بدون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در مورد نحوه اجرای تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ تعیین تکلیف کرده است، بنابراین مصوبه مذکور به لحاظ اینکه بدون تشریفات مقرر در قانون تصویب شده است مستند به بند یک ماده ۱۲ و مواد ۱۳ و ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲، از تاریخ تصویب ابطال می شود.

رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابلاغ حجت الاسلام والمسلمین «محمد جعفر منتظری» رییس دیوان عدالت اداری در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است.

برچسب‌ها : ,