ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مسکن مهر اسدآباد محروم از امکانات اولیه/ مجتمعی ۱۲ هزار نفری که مدرسه ندارد

شهروندان:
پروژه‌ مسکن مهر شهرک سید احمد خمینی در اسدآباد که 12 هزار نفر از جمعیت 60 هزار نفری این شهرستان را در خود جای داده هرچند آرزوی خانه‌دار شدن عده ای را به واقعیت مبدل کرد اما جای خالی امکانات اولیه زندگی مانند مدرسه، مرکز درمانی و مسجد هنوز در این شهرک به چشم می‌آید .

مسکن‌ مهرمهر نوشت: مسکن مهر پروژه‌ای است که تاکنون رویای خانه‌دار شدن را برای بسیاری از مردم محقق کرده و شهرستان اسدآباد از اولین شهرستان‌های کشور بود که پروژه مسکن مهر در آن به بهره‌برداری رسید و علی نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی به همراه معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه این پروژه شرکت کردند و پیمانکار آن نیز لوح تقدیر دریافت کرد.

افتتاح مسکن مهر سید جمال در اسدآباد تا مدت‌ها نقل محافل و مجالس بود و خیلی‌ها را با کمترین سرمایه صاحب‌خانه کرد و این مردم را به آرزوی خود رساند.

بعد از اتمام پروژه مسکن مهر سید جمال، کار ساخت مسکن مهر در شهرک سید احمد خمینی نیز آغاز شد، شهرکی که با ساخت بیش از ۴۰۰ واحد آپارتمان مسکن مهر اسم پرجمعیت‌ترین شهرک در شهرستان اسدآباد را یدک می‌کشد.

اما این پروژه با پروژه مسکن سیدجمال تفاوت های معناداری دارد بطوری که جای خالی امکانات اولیه زندگی مانند مدرسه، مرکز درمانی و مسجد هنوز در این شهرک به چشم می‌آید و ساکنان این آپارتمان‌ها ناچارند برای خرید مایحتاج اولیه زندگی خود و استفاده از امکانات آموزشی و بهداشتی درمانی به مرکز شهر اسدآباد مراجعه کنند.

مرد میانسالی که ساکن این مجتمع است  اظهار داشت: همراه با همسر و دو دخترم در آپارتمان‌های مسکن مهر زندگی می‌کنم و پس از تحویل کلید آپارتمان خدا را شکر کردم که پس از سال‌ها از اجاره‌نشینی خلاص شدم.

وی گفت: با توجه به کاهش اعتبارات در دستگاه‌های دولتی تنها زمان و صبر مردم می‌تواند مشکلات را حل کند چراکه مسکن مهر در شهرک سید احمد مشکلات زیادی ازجمله نبود مسجد و برخی امکانات رفاهی دارد که دغدغه ساکنان مسکن مهر و  شهرک سید احمد است و امیدواریم با تلاش مسئولان این مشکلات نیز برطرف شود.

کودکان شهرک ۱۲ هزار نفری سیداحمد مدرسه ندارند

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر با بیان اینکه نمی‌دانم چرا این خانه‌ها را تحویل مردم داده‌اند، وقتی هنوز نه مدرسه‌ای در آن ساخته‌شده و نه درمانگاهی، افزود: به دلیل نبود مدرسه در این شهرک مجبور شدم فرزندم را برای ثبت‌نام به مدارس داخل شهر ببرم که رفت آمد فرزندان به داخل شهر خطرات خاص خود را دارد و هزینه‌هایی را برای ما به وجودمی‌آورد که با ساخت مدرسه بخش بزرگی از دغدغه‌ها حل می‌شود.

مونس کوثری گفت: شهرک سید احمد ۱۲ هزار نفر از ۶۰ هزار جمعیت شهری اسدآباد را در خود جای‌داده اما این ۱۲ هزار نفر هیچ‌کدام صدای اذان را نمی‌شنوند.

وی گفت: هیئتی از جوانان و ریش‌سفیدان این شهرک نیز مراسم خود را در سالن ورزشی کارگران برپا می‌کنندو این در حالی است که هیئت‌امنای مسجدی که هنوز ساخته نشده است پاییز امسال انتخاب شد اما هنوز از شروع فعالیت برای ساخت مسجد خبری  نیست.

جای خالی فضای پارک کودک در این شهرک محسوس است

یکی دیگر از ساکنان این مجتمع ها با بیان اینکه تا جایی که چشم کار می‌کند ساختمان‌های سیمانی و سنگی به چشم می‌آید و خبری از پارک و فضای سبز و بازی کودکان نیست به‌جز محدوده کوچکی در حاشیه بلوار اصلی که آن‌هم مشکلات خاص خود را دارد، گفت: شاید به‌ مرور زمان در فضاهای خالی بین بلوک‌ها و حاشیه بولوارها درخت و گل کاشته شود.

کبری کبیری افزود: بچه‌های کوچک میان سنگ و خاک مقابل خانه‌هایشان بازی‌ و انرژی کودکانه‌ را زیر آفتاب این منطقه تخلیه می‌کنند.

مشکل فضای سبز مسکن مهر شهرک سید احمد در آینده حل می‌شود

اما به منظور پیگیری وضعیت رفع مشکلات این شهرک به سراغ شهردار رفتیم.

شهردار اسدآباد گفت: در مسکن مهر شهرک سید احمد مشکل فضای سبز داریم که مقداری زمین برای تبدیل به فضای سبز وجود دارد اما با مالک و بخش خصوصی بر سر مباحثی مشکلاتی وجود دارد که در صورت برطرف شدن مشکلات فضای سبز این شهرک نیز برطرف می‌شود.

نوروز سرابی افزود: اقدامات اولیه ساخت مسجد نیز در شهرک سید احمد انجام‌شده و در آینده نزدیک با تأمین اعتبارات عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می‌شود.

مجتمع آموزشی در شهرک سید احمد ساخته می‌شود

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان اسدآباد نیز گفت: ۱۰ هزار متر زمین در کنار سالن کارگران وجود دارد که کاربری آموزش عالی دارد.

جعفر دهبانی افزود: درصورتی‌که بتوانیم رضایت پنج واحد دانشگاهی در شهرستان را جلب کنیم می‌توانیم با تغییر کاربری پنج هزار متر از آن را به مجتمع آموزشی تبدیل کنیم.

وی ساخت مجتمع آموزشی در شهرک سید احمد را مهم دانست و گفت: با توجه به گسترش این شهرک وجود مجتمع آموزشی در آن از اولویت‌ها است که امیدواریم با رضایت دانشگاه‌های شهرستان ساخت مجتمع آموزشی در این شهرک به‌زودی آغاز شود.

کتاب‌خانه در شهرک سید احمد احداث می‌شود

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز گفت: در طرح جامع کتاب پس از مطالعات به این نتیجه رسیدیم که در شهرک‌های بزرگ نیازمند ساخت کتابخانه هستیم.

حسن عرفانی مقدم افزود: در شهرستان اسدآباد شهرک سید احمد با داشتن بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت باید دارای یک کتابخانه باشد که در طرح جامع کتاب احداث کتاب‌خانه در شهرک سید احمد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم

برچسب‌ها : ,