ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۱۸۰۰ مهندس و معمار یزدی به عراق اعزام شدند/ مشارکت در ساخت بزرگترین صحن نجف‌ اشرف

شهروندان:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: این ستاد تا کنون بالغ بر هزار و 800 مهندس، معمار و… به عتبات عالیات عراق اعزام کرده است.

مهر مسجدنوشت: علی اصغر جعفری اظهار داشت: به جز مهندسان و معماران، افراد متخصص در رشته‌های بنایی، نماکاری، سنگ کاری، کاشیکاری، معرق کاری، جوشکاری و نقاشی، برقکاری و کارگر ساده نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد به کشور عراق اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه خدمت این افراد به صورت افتخاری است و در مقابل کار خود هیچ وجهی دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: این افراد از شهرستانهای اردکان، میبد، ابرکوه، مهریز، تفت، بافق، مروست و یزد به عتبات عالیات اعزام شده اند و بیش از ۴۰ روز خدمات مورد نیاز را در کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا انجام داده‌اند.

جعفری با اشاره به پروژه های متعددی که ستاد بازسازی عتبات عالیات در یزد اجرا کرده‌است، خاطرنشان کرد: در نجف اشرف ۱۴ برج نور به ارتفاع ۲۷ متر توسط این ستاد اجرا شده که هر کدام از این برج های نوری به نام یکی از معصومین (ع)، در اطراف حرم حضرت علی (ع) نامگذاری شده است.

مشارکت یزدی‌ها در ساخت بزرگترین صحن نجف اشرف

وی همچنین از مشارکت در طرح توسعه حرم مطهر علوی در قالب صحن حضرت زهرا(س) خبر داد و بیان کرد: این صحن هم اکنون با زیربنای ۲۲۰ هزار مترمربع در حال ساخت است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد همچنین با اشاره به ساخت و بهره برداری از سقاخانه در باب المراد کاظمین اظهار داشت: کار معرق کاری ۱۷ غرفه در صحن جدید حرمین شریفین کاظمین نیز توسط هنرمندان یزدی انجام شده است.

ارسال مقادیر قابل توجهی طلا از یزد برای عتبات عالیات

وی با اشاره به نذورات مردمی برای حرم ائمه اطهار(ع) در کشور عراق عنوان کرد: مردم یزد ۱۴۰ گرم طلا به نجف اشرف، ۳۵۷ گرم طلا برای ساخت ضریح جدید امام حسین (ع)، یک کیلو طلا برای طلاکاری گنبد مطهر جواد الائمه(ع)، یک کیلو طلا برای بازسازی حرمین عسکریین را تنها بخشی از نذورات مردم استان یزد اعلام کرد.

جعفری، ارسال ۵۳ تخته فرش شش متری برای نجف اشرف، ۵۰ تخته فرش ماشینی و ۳۱ تخته فرش دستباف برای کربلا، ۲۰۳ تخته فرش برای سامرا را نیز از دیگر کمک ها و نذورات مردمی برای عتبات عالیات عراق اعلام کرد.

وی همچنین بیان کرد: به جز فرش، طلا و وجوه نقد، مقادیر زیادی مصالح ساختمانی نظیر کاشی، سرامیک، میلگرد، سیمان، سیم و کابل، چوب و… نیز از سوی ستاد عتبات عالیات استان یزد به کشور عراق ارسال شده است.

جعفری عنوان کرد: بسیاری از هنرمندان استان یزد به صورت افتخاری کارهای معرق سازی، تولید لوستر، ترمه بافی، زری بافی و… را به انجام رسانده‌اند.

برچسب‌ها :