ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید: وزارت نیرو مشکل خود در مسکن مهر را با «اعتبارات ویژه دولتی» حل کند

شهروندان:
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که ۸۵ درصد پروژه‌های مسکن مهر در صورت عمل وزارت نیرو به تعهدات امسال واگذار می‌شود،گفت:‌ مشکل اعتباری مورد ادعای این وزارتخانه در طرح مهر باید از طریق اعتبارات ویژه دولتی رفع شود.

محسن نریمانتسنیم نوشت:محسن نریمان با یادآوری این‌که در حال حاضر ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح است، اظهار کرد:این در حالی است که به دلیل نبود امکانات زیربنایی از جمله آب، برق و فاضلاب نمی‌توانیم این واحدها را به متقاضیان واگذار کنیم.

وی با تاکید بر این که وزارت نیرو موظف به تامین امکانات زیربنایی و روبنایی شهرهای جدید است، تصریح کرد: وزارت نیرو  در دولت قبلی متعهد شد انشعابات آب، برق و فاضلاب را اجرا کند، اما در حال حاضر اعتبار جدیدی را برای این کار اعلام می‌کند که باید این مسئله از طریق “اعتبارات ویژه دولتی” حل شود.

وی با اشاره به این‌که برای حل مشکلات مسکن مهر باید همه وزارتخانه‌های مسئول با هم هماهنگ باشند، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید ۸۵ درصد از پروژه‌های مسکن مهر در سال ۹۳ تحویل شود و ۱۵ درصد باقیمانده در نیمه نخست سال آینده تحویل می شود. البته این واگذاری بدون مساعدت وزارتخانه‌های نیرو و نفت امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران همچنین با بیان این‌که انبوه‌سازان باید به قراردادهای مسکن مهر پایبند باشند، گفت:‌ در دولت یازدهم به دلیل تورم‌،  قراردادها اندکی تعدیل شد و این تعدیل فقط شامل حال پروژه هایی خواهد شد که تکمیل شود.

نریمان با بیان این‌که بخشنامه مابه‌التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر در صورت تکمیل واحدها برای انبوه‌سازان محاسبه می شود، اظهار کرد: اگر پروژه‌های مسکن مهر تکمیل نشود، بخشنامه مابه‌التفاوت برای انبوه‌سازان اعمال نخواهد شد.

 

برچسب‌ها :