ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

خدادادعزیزی: سطح کیفی فوتبال ایران با هزینه های دولت رشدی نکرده است

شهروندان:
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: هزینه های دولت برای فوتبال نتوانسته است سطح کیفی این رشته ورزشی را افزایش دهد.

خداداد عزیزیبه گزارش ایرنا، خداداد عزیزی روز جمعه در برنامه مناظره با بیان این مطلب افزود : هم اکنون هزینه فوتبال در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال است که ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان آن از طریق دولت به باشگاه ها تزریق می شود.

وی با بیان این که هدف دولت از ترزیق نقدینگی به فوتبال، ارتقای سطح کیفی این رشته ورزشی است، اظهار داشت : ۴۰ سال است که فوتبال ایران نتوانسته است در سطح آسیا به مقام قهرمانی دست یابد و سطح کیفی لیگ برتر نیز هر سال کاهش می یابد.

سرمربی سابق تیم ابومسلم خراسان گفت: انتصاب مدیران عامل باشگاه ها یکی دیگر از مشکلات فوتبال است که باعث ورود دلالان و پول بی حساب و کتاب به این رشته ورزشی شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: مدیران دولتی هم برای جلب اعتماد هواداران، بازیکنانی که ارزش ۵۰۰ میلیون تومان داشتند با ˈترکاندن بمب ˈ و با پرداخت دو میلیارد تومان به تیم خود آوردند که این امر منجر به افزایش بی رویه دستمزد بازیکنان شد.

وی گفت که دولت می تواند به افراد مورد اعتماد خود، بودجه ای را بپردازد تا آنان بتوانند در یک دوره زمانی مشخص، باشگاه های فوتبال ایران را همانند ترکیه به درآمدزایی برسانند.

برچسب‌ها : ,