ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر آماده واگذاری است

شهروندان:
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه در طرح مسکن مهر گفت:140 هزار واحد مسکونی این طرح در نقاط مختلف کشور آماده واگذاری است.

مسکنبه گزارش ایرنا احمد اصغری مهرآبادی، روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های در دست ساخت مسکن مهر جهرم در استان فارس در جمع خبرنگاران افزود: تاکید رییس جمهوری بر این است که دستگاه های متولی عرضه کننده خدمات رفاهی از جمله آب ، برق ، گاز و مخابرات در این زمینه با جدیت همکاری کنند تا پروژه های مسکن مهر در کشور هر چه زودتر به اتمام برسد.

وی گفت: از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر که قرارداد آن منعقد شده تاکنون نزدیک به دو میلیون واحد آن در مرحله سفت کاری و ۵۸۰ واحد آن هم نازک کاری شان به اتمام رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:در صورت همکاری نهادهای مرتبط و متولی ، روند اجرای پروژه های مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ در کشور به پایان می رسد اما ایجاد خدمات روبنایی همچون احداث مدرسه، مسجد، کلانتری ، درمانگاه و ورزشگاه در مجموعه های مسکن مهر به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

مهر آبادی افزود:برای ایجاد خدمات روبنایی در پروژه های مسکن مهر به دستور معاون اول رییس جمهوری ، کارگروهی تشکیل و هزینه های مورد نیاز آن برآورد شده است.

این مقام مسوول بیان کرد:جمع بندی این کارگروه در هفته آینده در نشست با معاون اول رییس جمهوری ارائه و در مورد تامین هزینه ساخت این پروژه ها تصمیم گیری می شود.

وی گفت:از ابتدای آغاز به کار پروژه مسکن مهر در کشور (سال ۸۵) تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

مهرآبادی اظهار کرد:میزان پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر ۲۵۰ میلیون ریال است و برای متقاضیان واجد شرایطی که تا کنون موفق به استفاده از این تسهیلات نشده اند آمادگی داریم که مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:برای آن دسته از متقاضیان استفاده از تسهیلات مسکن مهر که در بازپرداخت اقساط آن با مشکل مواجه هستند پیشنهاد می کنیم پرداخت اقساط خود را به صورت پلکانی انجام دهند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان جهرم نیز در جریان این بازدید گفت:از ابتدای شروع به کار مسکن مهر در این شهرستان ۴۰۰ واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده است و ۶۱۴ واحد هم ظرف یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود:همچنین تا کنون چهار هزار نفر در شهرستان جهرم از تسهیلات مسکن مهر برخوردار شده اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها : ,