ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
تازه‌ترین اظهارنظرها درباره حادثه تهران - قم:

مسافران اتوبوس به راننده هشدار داده بودند

شهروندان:
نماینده مردم قم در مجلس درباره حادثه آزادراه تهران-قم گفت: ظاهرا تعدادی از مسافران به راننده اعلام خطر کرده و گفته بودند خودرو دارای اشکال است اما راننده توجهی نکرده بود.

تصادفاحمد امیرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: این موضوع نشان می‌دهد ماشین ایراد فنی داشته و متاسفانه راننده به حرف مسافران گوش نداده است. در این شرایط وقتی راننده به حرف مسافر گوش نمی‌کند مسافر باید به چه کسی حرف را بگوید؟ پلیس راه و مسوولان شرکت مسافربری نیز پاسخگو نیستند و طبیعتا باید این مسایل حل شود.

نماینده مردم قم همچنین درباره پیشگیری از تکرار این حوادث گفت: متاسفانه خودروهای ما استاندارد نیستند. ما مشکل استاندارد و کیفیت داریم و لازم است مسوولان مربوطه در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: موضوع دیگر مشکل جاده اتوبان تهران – قم است. این اتوبان ظرفیت تردد این حجم از خودروها را ندارد. پیشنهاد ما این است که قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان راه‌اندازی و همچنین جاده قدیم قم‌ -تهران تعریض شود.

امیرآبادی همچنین با انتقاد از قانون مربوط به عدم اجازه حضور آتش‌نشانی در داخل جاده‌ها گفت: طبق قانون آتش‌نشانی زیرنظر شهرداری است و تنها مسوول ارایه خدمات به داخل شهرهاست و مسوولیتی برای خدمت‌رسانی در جاده‌ها ندارد. بر این اساس جاده‌ها مثل شهرها آتش‌نشان ندارند باید این قانون در مجلس هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اینکه لاستیک اتوبوس حادثه آزادراه قم وارداتی بوده، به خانه ملت گفت: از نظر وزارت صنعت هم خودرو و هم لاستیک آن استاندارد بوده است. محمدرضا نعمت‌زاده گفت: ظاهرا لاستیک وارداتی بود اما اینکه چگونه وارد شده از سوی موسسه استاندارد در دست بررسی است و با تکمیل بررسی‌ها نتیجه اعلام خواهد شد.اما هنوز چینی‌بودن لاستیک‌ها تایید نشده است.

در همین حال بهادر کاظمی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت با اشاره به اینکه بررسی میزان تجهیز خودروهای داخلی به دو ایربگ از دیروز آغاز شده، گفت: پرونده اسکانیاهای سانحه‌‌دیده آزادراه تهران – قم، از سوی بازرسان ایرانی و سوئدی در دست بررسی است.

وی گفت: خودرو اسکانیا استانداردهای ۵۱گانه سازمان استاندارد را پاس کرده است. کاظمی با اشاره به اینکه خودرو اسکانیا از سوی کشور سوئد که جزو بهترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین است تحت لیسانس اسپانیا تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر این احتمال وجود دارد که این خودرو دارای نقص باشد که اگر این نقص خارج از ضوابط ۵۱گانه سازمان استاندارد باشد و تیم‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدند، با کمک شرکت اصلی تولیدکننده خودرو این نقص‌ها باید برطرف شود. وی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان شرکت اسکانیای سوئد نیز قرار است این موضوع را به‌صورت میدانی بررسی کنند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت درباره زمان اعلام نتیجه نهایی بررسی علل حادثه اتوبان قم- تهران گفت: ضمن اینکه تیم‌های کارشناسی مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند، گزارش آتش‌نشانی به‌منظور روشن شدن دلیل آتش‌سوزی باید ارایه شود و بعد از بررسی این مراحل گزارش نهایی علت اصلی و راهکارهای پیشگیری از این حوادث برای آینده پیش‌بینی خواهد شد.