ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

دفاع از حقوق شهروندی

شهروندان – کمال‌الدین پیرموذن*:
روز گذشته خبری شنیده شد مبنی بر اینکه در دفتر کار آقای علی مطهری شنود و برخی ابزار کسب اطلاع اعم از دوربین کار گذاشته شده و ایشان با اطلاع از این موضوع نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کرده است.

کمال‌الدین پیرموذنهمه می‌دانند و می‌دانیم که نصب مخفیانه شنود به لحاظ حقوق شهروندی کاری خلاف قانون است چرا که به واقع نمی‌توان منطقی برای توجیه آن یافت. از سوی دیگر باید به این موضوع اشاره کرد که با ابزارهایی مانند شنود و دوربین و… نمی‌توان افراد را کنترل کرد.

او را همه به خوبی می‌شناسند؛ نماینده‌ای که همگان به مردمی و ولایی و مکتبی بودن او اعتراف می‌کنند بنابراین به طور قطع نمی‌توان با این حربه‌ها مانند شنود و کار گذاشتن دوربین او را از انجام اموری که مربوط به وظایف قانونی وی است دور کرد.

مطهری دارای شخصیتی با ریشه، قدیمی و مشخص است و باید تاکید داشت که نمی‌توان چنین فردی با این ریشه و اصالت را اینچنین دچار واهمه کرد. او شخصیتی است که هیچ‌گاه و حتی در سخت‌ترین شرایط هم منافع ملت و کشورش را فدای خواست جناحی خود نکرده و مصالح کشور برای او در اولویت قرار دارد.

بسیار خوب است که عده‌ای باور کنند با این حربه‌های قدیمی و نخ‌نما نمی‌توان اندیشه را محدود کرد و مانع زبان گویایی شد که مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم کشورش را بیان می‌کند و کوشش دارد تا منافع ملت حفظ شود. به نظر می‌رسد لازم است دستگاه‌های ذیربط بااین شیوه غیرقانونی برخورد قانونی داشته باشند.

در نهایت باید متذکر شد که دفاع از حقوق شهروندی، اصل مسلم قانون اساسی و حق مسلم نمایندگان ملت است.

* نماینده مجلس

برچسب‌ها : ,