ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

دولت فرهنگی به جای فرهنگ دولتی

شهروندان – علیرضا رییسیان:
علی جنتی را زمانی که مدیر شبکه یک بود در دهه 60 می شناختم و چند باری با یکدیگر دیدار داشتیم. بعد از آن مقطع او مشغول فعالیت دیپلماتیک شده بود.

علی جنتیکسی که خارج از درگیری های حوزه فرهنگ به وزارت ارشاد منصوب می شود یک حسن بزرگ دارد و یک اشکال. حسن آن این است که درگیر دسته بندی های مرسوم نمی شود پس وارد جانبداری ها نمی شود و مخالفتی با او وجود نخواهد داشت، او با یک کارنامه سفید وارد این حوزه می شود.

نکته دیگر این است که فردی بدون تجربه مدیریت فرهنگی یا باید خودش کار فرهنگی کرده باشد یا دوستدار فرهنگ باشد. وزیر ارشاد با کارهایی که در شش ماه آینده انجام خواهد داد و همچنین معرفی معاونانش نشان خواهد داد که کدام یک از این دو فاکتور را داراست.

الان بخش فرهنگ بسیار ملتهب است و گرفتاری های زیادی در بخش دولتی و زیرمجموعه هایش وجود دارد. برخلاف آنکه در ورزش با ایجاد همدلی روز به روز موفقیت ها بیشتر می شود در حوزه فرهنگ با ایجاد تفرقه و دسته بندی ها همه غمگین هستند.

آقای جنتی اگر با این نگاه به وزارت ارشاد نزدیک شود که به جای دارا بودن فرهنگ دولتی ما دولت فرهنگی داشته باشیم، آن وقت به اتفاق خوبی که می تواند تحولات را در حوزه فرهنگ به همراه داشته باشد دست خواهیم یافت.

برچسب‌ها : ,