ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مرامنامه خانه کارگر

شهروندان:
متن کامل مرامنامه خانه کارگر به شرح زیر است.

۱مرامنامه خانه کارگر- تلاش در جهت خودکفایی و استقلال و قطع کامل وابستگی به بیگانگان و جلوگیری از غارت و اتلاف منابع طبیعی و نیروی کار کشور از راه تبدیل صنعت مونتاژ و وابسته و کشاورزی رو به انهدام ، صنعت و کشاورزی مستقل و جهت دار که در آن منابع طبیعی و انسانی مسلمین با رعایت شرایط اقلیمی در جهت مصالح اسلام و انقلاب اسلامی و تامین نیازهای عمومی بکار رفته اند .

۲- دفاع از آزادی های انسانی و ارزش آفرین که شرط لازم برای شکوفایی اسعدادها و توانائی کارگری و سایر اقشار جامعه برای ایفای نقش خلاق در تعیین سرنوشت اجتماعی خویش است .

۳- ریشه کن کردن فقر و محرومیت از طریق تاکید بر ارزش کار و نفی هر نوع استعمار و استقرار نظام اقتصادی اسلامی و منطبق بر قانون اساسی که در آن شخصیت معنوی انسانی هر فرد تقویب شود و در او شوق درونی به وجود آید که کارایی و مهارت خویش را بالا برده و به خودکفایی جامعه کمک کند .

۴- تقویت هر چه بیشتر نهادهای جمهوری اسلامی و همکاری صمیمانه با آنها در جهت تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و ریشه کن کردن بقایای فساد و فحشاء و مادی گرائی بجامانده از فرهنگ طاغوت و استعمار و مبارزه پیگیر با هر نوع گرایش شرک آلود و ایجاد زمینه رشد ارزش های معنوی در جامعه و شکوفایی استعدادهای نسل جوان در زمینه های اخلاقی ، فرهنگی ، علمی و فنی از طریق امر به معروف و نهی از منکر .

۵- تلاش برای تحقق بند دوم اصل چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا جائی که آحاد نیروی کار کشور در مالکیت ابزاری که با آن کار می کنند شریک و سهیم گردند.

۶- تأکید بر اجرای کامل اصل چهل و چهارم قانون اساسی که به شکلی که بخش تعاونی عملا وسیع ترین بخش اقتصادی کشور را تشکیل دهد.

۷- تأکید بر دو اصل تولی و تبری در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که متضمن رعایت کامل استقلال سیاسی ، اقتصادی ،فرهنگی و نظامی کشور بدون وابستگی و گرایش به شرق و غرب می باشد.

۸- حمایت از توسعه و تحکیم روابط برادرانه با همه مسلمانان به ویژه کارگران مسلمان و کمک به محرومان و مستضعفان جهان ،پشتیبانی همه جانبه از مبارزه ملتهای مستضعفی که در راه حق و آزادی مبارزه می کنند و حمایت از حرکتهای حق طلبانه کارگران مستضعف جهان.

۹- توسعه و تحکیم روابط برادرانه با تشکلهای اسلامی دیگر.

۱۰- مبارزه علیه کفر و و استکبار جهانی ، نژاد پرستی ، صهیونیسم و حامیان آنها در سراسر جهان .

۱۱- کلیه اعضای خانه کارگر التزام خود به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را اعلام می دارند.

۱۲- هرگونه تغییر در مفاد مرامنامه پس از تصویب کمیسیون ماده ده قانون احزاب به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

۱۳- کلیه اهداف و وظایفی که در این مرامنامه پیش بینی شده چنانچه با وظایف یکی از وزارتخانه ها یا سازمانهای دولتی مربوط باشد پس از اخذ مجوز از وزارتخانه ذیربط به مرحله اجرا درخواهد آمد.

۱۴- این مرامنامه در یک مقدمه و چهارده بند تنظیم و به تصویب رسید.

برچسب‌ها :