ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

انتقاد، جامعه را به‌سمت توسعه و تعالی سوق می‌دهد

شهروندان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انتقاد سازنده جامعه را به‌سمت توسعه پیشرفت و حرکت به‌سوی تعالی سوق می‌دهد.

printنسخه قابل چاپ

خبرنگار به گزارش تسنیم، آیت الله شیخ علی خاتمی در مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار در زنجان اظهار کرد: نباید انتقاد را با انتقام اشتباه گرفت.

وی با اشاره به اختلاف مرز بین انتقاد و انتقام افزود: برای تشخیص این مرز باید به وجدان و معیارهای شخصی خود رجوع کرد.

وی افزود: اگر در انعکاس یک انتقاد منافع شخصی یا گروهی در نظر گرفته شد آن تبعیت از نفس است نه انتقاد سازنده که جامعه را به‌سمت رشد هدایت کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه اطلاع رسانی افزود: اطلاع رسانی مثال عینی آگاهی دادن به جامعه است و مبارزه با جهل و کسانی که وظیفه اطلاع رسانی را به‌عهده دارند با جهل و نادانی مبارزه می‌کنند.

وی افزود: کسانی که در راستای منافع ملی و رشد جامعه خود از عملکرد افراد و یا آسیب‌های موجود جامعه انتقاد می‌کنند با عیوب مبارزه می‌کنند.

آیت الله خاتمی اذعان کرد: برخورد صادقانه و انتقاد به‌موقع و به‌جا ارزنده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید ظرفیت‌ها را از بین برد، افزود: یکی از وظیفه‌های سنگین خبرنگاران شناسایی ظرفیت‌ها و شکوفا سازی آنها است.

امام جمعه زنجان، استان زنجان را یکی از استان‌های با ظرفیت فراوان و بالقوه برشمرد و افزود: استان زنجان از لحاظ علمی، صنعتی، معدنی و … دارای ظرفیت‌های فراوانی است که شناسایی و استفاده نشده‌اند.

وی همکاری و همراهی مسئولان، خبرنگاران و هردو این گروه را هم آیتمی مهم برای پیشرفت و توسعه و استفاده از ظرفیت‌ها اعلام کرد.

آیت الله خاتمی رسالت خبرنگاری را رسالتی خطیر دانست و خاطرنشان کرد: اصحاب قلم وقتی به این رسالت به‌عنوان یک مسئولیت نگاه می‌کنند آثار خوبی در جامعه و آگاهی‌بخشی به‌جای می‌گذارند.

وی وجود ۷۵ هزار دانشجو در زنجان و وجود ۲۰ سال سابقه علم‌آموزی در سطح تحصیلات تکمیلی در استان را یکی از ظرفیت‌های مهم استان اعلام کرد و گفت: با وجود معادن عظیم، زمینه‌های مناسب صنعتی، زمینه‌های مناسب کشاورزی و… سطح درآمد در استان پایین است که باید برای رسیدن به مطلوبیت همکاری و همفکری شود.

نماینده ولی فقیه در استان، همجواری استان با ۷ استان دیگر و نزدیکی آن به پایتخت کشور را از دیگر ویژگی‌های بارز استان برشمرد و افزود: باید با همفکری اهل اندیشه و قلم و صاحبان قدرت و مسئولیت استان به قطب داد و ستد و تجارت تبدیل شود.

در بخش دیگری از مراسم سرپرست اداره‌کل ارشاد اسلامی استان زنجان با تقدیر از تلاش خبرنگاران در راستای اطلاع رسانی دقیق و به‌موقع اظهار کرد: فاصله بین روشن و تاریکی در نوشتن است و خبرنگاران در این بین نقش مؤثری به‌عهده دارند.

وی آگاهی بخشی به جامعه و هدایت جامعه به‌سوی رشد و ترقی را از دیگر مزیت‌های انعکاس اخبار اعلام کرد و گفت: آگاهی‌بخشی موجب رشد اجتماعی می‌شود.

یوسف قاسمی رعایت انصاف و عدالت را از ویژگی‌های اصلی یک خبرنگار معرفی کرد و یادآور شد: خبرنگاران باید واقعیات جامعه را آن‌گونه که هست انعکاس دهند، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه را تقویت و در راستای رفع ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها قلم بزنند.

وی در پایان تعداد خبرنگاران استان زنجان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹۱ نفر از خبرنگاران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و تنها ۲۷ نفر از آنها دارای بیمه تکمیلی هستند.

برچسب‌ها :